Pages Menu
Categories Menu
Czym jest street workout?

Czym jest street workout?

Co jakiś czas na rynku ćwiczeń pojawiają się nowe formy aktywności fizycznej. Od jakiegoś czasu usłyszeć możemy o street workout. Skąd wywodzi się ten trening ciała i jakie są jego zalety?

Street workout, czyli trening uliczny to ćwiczenia kalisteniczne wykonywane na świeżym powietrzu z wykorzystaniem tak zwnaej „małej architektury”, czyli tego wszystkiego, co oferuje nam nasza najbliższa okolica – murki, trzepaki, drążki, drabinki na placach zabaw, bramki, latarnie. Wszystkie te elementy służą nam za przyrządy do ćwiczeń. Warto dodać, że ze względu na popularność tego rodzaju dyscypliny powstaje w Polsce coraz więcej siłowni pod chmurką, które oferują osobom ćwiczącym street workout różnego rodzaju drążki, poręcze, drabinki, na których możemy systematycznie poprawiać swoją kondycję.

Street workout bazuje na prostocie. Do wykonywania ćwiczeń nie potrzebujemy specjalistycznego sprzętu, a siłą napędową jest nasze ciało. Nic zresztą dziwnego, street workout bazuje na siłowych ćwiczeniach kalistenicznych, wśród których najpopularniejsze to: pompki, podciąganie na drążku, przysiady, unoszenie nóg, mostek, pompki na porączach (dipy). Tego rodzaju ćwiczenia znane są od czasów starożytnych, później powrócono do niego w ramach treningu wojskowego oraz wychowania fizycznego.

W II dziesięcioleciu XXI wieku street workout do łask dzięki książkom Paula Wade’a oraz motywacyjnym filmom wrzucanym na you tube. Tak jak w przypadku większości dyscyplin, powrót street workoutu rozpoczął się w Stanach Zjednoczonych, jednak dziedzina ta najlepiej rozwija się w krajach byłego Związku Radzieckiego: Ukrainie, Łotwie i Rosji. To właśnie osoby z tych rejonów wygrywają coroczne mistrzostwa świata Street Workout World Championship. W Polsce istnieje 20 lokalnych grup zajmujących się tą dyscpliną.

Więcej informacji o street workoutznajdziemy na stronach klubów fitness czy siłowni. Warto zapoznać się bliżej z przykładowymi zestawami ćwiczeń przeznaczonymi dla streetworkerów. Należy także pamiętać o tym, by na początku ćwiczyć pod okiem osoby doświadczonej, która jest w stanie uświadomić nas, że źle wykonujemy dane ćwiczenie i która pokaże nam jak wykonać je poprawnie, ponieważ ćwicząc zbyt intensywnie i w nieprawidłowy sposób możemy niechcący wyrządzić sobie krzywdę. Najczęściej polecane ćwiczenia to podciągnaie na drążku , pompki, przysiady – wszystkie ćwiczenia w różnych kombinacjach, a także dipy, brzuszki i wznosy nóg. Jeżeli zwykły trening dla nas to za mało możemy dołączyć do treningu triki i dodatkowe figury, które wykonywać możemy sami lub ze znajomymi z grupy. Najcześciej powtarzane to: Musce Up, Human Flag, Front Lever, Back Lever, Hand stand, Planche. Warto świadomie ułożyć swój plan treningowy i dostosować go do zamierzonych przez nas celów. Pamiętajmy o tym, że ćwiczyć możemy razem ze swoimi znajomymi, wspólny trening z pewnością lepiej nas zmotywuje niż ćwiczenia w samotności.

O popularności tego treningu decyduje nie tylko całkowoty brak kosztów związanych z jego uprawianiem, ale także korzyści zdrowotne. Ćwicząc na świeżym powietrzu w pełni dotleniamy nasz organizm, a także zwiększamy naszą odporność. Street workout pozwala także poprawić naszą wytrzymałość, a także pięknie wyrzeźbić ciało i zgubić zbędne kilogramy.

Dodaj opinię

Your email address will not be published. Required fields are marked *